2019. szeptember 20., péntek

Hogy válasszunk iskolaigazgatót?

Igaz történet egy pedagógustól:
"Amikor új iskolába kerültem, nagyon megdöbbentett a munkamorál. 8 óra előtt néhány perccel érkezett a tanárok többsége. Ha nem volt első órám, akkor csodálkozva tapasztaltam, hogy 8 óra 10-kor még iszogatták a kávéjukat, "Melyik osztályba is megyek?"-kérdések hangzottak el. Hamar rájöttem az okára: ők választották az igazgatót, aki igyekezett népszerű lenni, és nem nagyon noszogatni őket óravázlattal, pluszmunkával stb. 
Aztán jött a fidesz, és átforgatta az egészet. A diri nem is várta meg, gyorsan nyugdíjba ment. Az utódot még az iskolaközösség választotta (tantestület, szülői munkaközösség, technikai dolgozók), de később már a KLIK nevű tankerületi igazgatóság. Az új igazgató két hónap múlva már a távozást fontolgatta, aztán mégis maradt. Sokszor láttam, hogy az idegösszeomlás határán van, pedig a kollégák nem voltak rosszindulatúak. Megszoktak valamit, és nem értették, hogy miért kellene változtatniuk. És mégis változtak. Kénytelenek voltak többet dolgozni, de érdekes módon ügyeltek arra, hogy ez saját döntésnek látszódjon."
Mi következik ebből? Hát az, hogy változtatni kellett.
Amikor a pedagógusok által kötelező portfólió készítését kritizálja valaki, akkor jusson eszébe, hogy ez azért van, HOGY LEGYEN MIT ÍRNI A PORTFÓLIÓRA. A pedagógus munka ugyanis nem abból áll, hogy csöngetéskor bemegyünk, és fél 1-kor hazamegyünk. Az államszocializmus idején délutáni foglalkozásokat kellett tartani, versenyekre vinni a gyerekeket, kisdobos-úttörő foglalkozásokat tartani, amik nem voltak politikai jellegűek. Napra készen óravázlatokat írni, amit ellenőriztek. Aztán valahogy ez elsikkadt. És az oktatás színvonala romlik. Ebben nagy felelőssége van a szülőknek is, de erről majd később.
Szóval ezért nem jó, ha a tanárok és a dolgozók választanak igazgatót.
Kiegészítés 22-én: Természetesen nem a fent idézett példa az általános, de a változtatás sok helyen szükségszerű volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése